Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Ja, du mener du har møtt så mange muslimske menn at de er en representativ andel for alle muslimske menn i verden? Da regner jeg med at de slitsomme norske typene du sikkert også har møtt er like representative for alle nordmenn?
Hvorfor er det så viktig å alltd påpeke at de andre også er slemme, helst gjerne verre? Er det for å slippe å bedrive selvkritikk? Det var dette med bjelken i ens eget øye da.
Jeg snakker om her jeg bor, og min erfaring.
Men samme er det egentlig.
Faktisk er jeg dritlei av å se at alle som tillater seg å kritisere noe som helst som har med muslimer eller islam å gjøre skal behandles som en pariakaste.
Ja, mitt inntrykk av muslimske menn er at de ikke respekterer vestlige orienterte kvinner på samme måte som "sine egne" kvinner.
Og merk, her får de faktisk et kompliment av meg angående "sine egne kvinner".
MÅ jeg dømmes for å mene det?
Fremmedfrykt, rasisme, diskriminering...Alle disse ordene som slynges ut hver gang man diskuterer emnet.
Jeg mener de ordene er oppbrukt som positive, men heller brukt i en hersketeknikkform i debatter rundt emnet, og jeg er som sagt møkklei det.
Jeg eier ikke fremmedfrykt, jeg finnes ikke rasistisk, ei heller er jeg typen til å diskriminere.
Men jeg er orientert GODT om kultur og religion, og uttaler meg på grunnlag av det.