Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-09, 18:35   #221
Hadia
hijabdame

Hadia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hadia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?

Line, jeg er enig med deg.
De guttene som oppfører seg sånn er bare idioter, og du hadde et godt svar til dem!
Men, som det ble sagt her, de er ikke akkurat representative for alle...
Som jeg skrev, tror jeg heller ikke at alle som ikke er muslimer synes det er greit å spytte på meg og datteren min på gaten.

Uansett, så rettferdiggjør ikke dårlig oppførsel fra en person at vi skal oppføre oss like teit selv? (Sikter ikke til deg, bare rent generelt).

Ellers synes jeg det var et godt poeng, at kvinneundertrykkelse forsvinner ikke om det skulle blir forbudt å bruke hijab... Det eneste som hadde skjedd da, ville vært at folk hadde sluppet å se på noe de oppfatter som kvinneundertrykkende. Og man ville tatt det frie valget bort fra alle de kvinnnene som ønsker å gå med hijab.

Jeg tror holdningsarbeid - i samarbeid med muslimske miljøer, og ikke som regler som blir tredd nedover hodet på en - sammen med et godt tilbud til jenter som faktisk kommer i potensielt farlige situasjoner pga en veldig steil familie el.l. ville hjulpet.
Det er faktisk store deler av muslimske miljøer i Norge som er veldig innstilte på å jobbe fornuftig mot vold og undertrykking og for valgfrihet.

Hadia er ikke aktiv   Svar med sitat