Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Jeg synes du er unødvendig streng, her også. 
Hadia tok opp hvordan norske folk møtte kvinner med hjiab i sitt innlegg, Line responderte på den delen ved å fortelle hvordan hun opplevde å bli møtt av muslimske menn. I en debatt kommenterer man da man sider og deler av innlegg, jeg ser ikke at det var så ille her.
Vel, jeg syns ikke jeg var unødvendig streng med Line*. Hun påstår at muslimske menn in general har en lei tendes til å være drittsekker, og det syns jeg er en drøy påstand:
Opprinnelig lagt inn av Line*, her.
Poenget er vel at muslimske menn har en lei tendens til nettopp det jeg sier, og at det også er relevant for mange kvinner som kanskje ikke bruker hijab frivillig?
Opprinnelig lagt inn av Hadia, her.
Det eneste som hadde skjedd da, ville vært at folk hadde sluppet å se på noe de oppfatter som kvinneundertrykkende. Og man ville tatt det frie valget bort fra alle de kvinnnene som ønsker å gå med hijab.
Og dette syns jeg var et godt poeng.
Opprinnelig lagt inn av bønna, her.
Den ene siden mener ingen blir tvunget, den andre siden mener alle blir tvunget. Og den "andre" siden inneholder ingen her på FP såvidt jeg har sett
Det er heller ingen som tilhører førstnevnte side. Hvis du syns det er ille med polaisering, bør du kanskje slutte med det selv også.