Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-09, 22:56   #27
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å hoppsideisi

Et svar på alt
Postet 16-01-09 kl 18:03 av mumrik

Jeg har sett barne-tv igjen. Hver gang jeg ser barne-tv, husker jeg hvorfor jeg hater det så inderlig. Jeg klarer rett og slett ikke å være likegyldig til det. Det rører ved et eller annet grunnleggende barnslig i meg, som får meg til å oppføre meg som en treåring. Ikke min treåring, selvfølgelig, han ba om å få legge seg klokka fem, men en hvilken som helst annen treåring. Jo verre programmet er, jo mer engasjert blir jeg. Drømmehagen er for tiden det ultimate helvetet.

I dag tenkte jeg at det hadde kanskje ikke vært så verst å være Hoppsideisi. Hun har tross alt et særdeles enkelt liv. Hun har et svar på alt, og svaret er alltid det samme; "Åh, Hoppsideisi!".

- "Hva synes du om krisen i Midt-Østen, Hoppsideisi?"
- "Åh, Hoppsideisi!"
- "Hva gjør du når noen blir mobbet, Hoppsideisi?"
- "Åh, Hoppsideisi!"

Men livet er ikke så enkelt, ikke engang for Hoppsideisi. For plutselig får hun et dilemma, og da er ikke svaret like greit. Ninkelnonken eller Plinkelplonken? Stakkars Hoppsideisi er så uforberedt på et sånt dilemma at hun blir jo helt fortvilet. Jeg får rett og slett vondt i magen av å se på henne. Til slutt ender det med at både Ninkelnonken og Plinkelplonken drar sin vei og Hoppsideisi blir stående alene. Dette er jo beinhard realisme på sitt verste. Jeg blir nesten på gråten av stakkars Hoppsideisi. Og alt hun kan si for å uttrykke fortvilelsen sin er "Åh, Hoppsideisi!". Nei, takke meg til ordets makt.

Heldigvis kommer Hinkelpinkel gående, og Hoppsideisi elsker som kjent Hinkelpinkel. Det er ingenting som en sjarmør i blått når livet byr på vanskeligheter.

Åh, nå er det Uglefaen.