Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-09, 10:36   #48
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har en eneste gang hørt noen som har hatt tilnærmet ett banneord per setning, og dette var en ung mann jeg overhørte på bussen. To banneord per setning er fremdeles en grov overdrivelse. Mange kjendiser? Banner kjendiser mer enn andre?

Kanskje ikke når de runder 18, men kanskje når de runder 25. Jeg hører svært få voksne mennesker som banner spesielt mye.

Jeg syns det er helt greit å diskutere banning, men jeg syns det blir litt latterlig når man mener at mange har to banneord per setning i dagligtale, og spesielt mange kjendiser.

Som sagt, jeg hører det mye i jobbsammenheng. Kjendiser tok jeg som eksempel fordi de er, nettopp, kjendiser: Personer de fleste av oss har hørt om. Jeg sier ikke at kjendiser som gruppe banner mer enn f.eks anleggsarbeidere. Noen eksempler: Jan Fredrik Karlsen, Anne Kath Hærland, Kristoffer Schau, Kurt Nilsen, Suzann Tutta Pettersen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat