Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-09, 20:12   #246
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?

Opprinnelig lagt inn av Hadia, her.

Brynhild, jeg har ikke peil på pakistanske skilsmisselover. Og de er ikke nødvendigvis det samme som skilsmisselover fra islamsk kildemateriale.

Jeg tror at her har du et eksempel på det jeg nevnte om dommere som ikke vil gi kvinner skilsmissen de burde fått. og, ja det er et stort problem der.

Jeg mente for norske muslimer. Altså, det er ikke noe krav at jeg skal måtte gå til en islamsk dommer for å være skilt også etter islam, det holder med en norsk skilsmisse. Jeg er jo ikke underlagt Pakistansk eller noen andre lands lover

Det jeg nevnte her er eksempler på muslimske paksistanske kvinner som får innvilget skilsmisse i Norge, men der skilsmissen blir funnet ugyldig i hjemlandet. Det tyder jo på at det er store ulikheter mellom kvinner og menns rett til skilsmisse.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat