Sv: Hva legger du i å være kreativ?
Det er jo mange felt man kan være kreativ på. Ikke bare håndarbeid og kunst. I frisøryrket er det stor forskjell på hvor kreativ man er f. eks. Jeg har også vært på hobbykvelder med venninner og selv om kanskje den som i det hele tatt fant på å ha en hobbykveld ikke var den "flinkeste" betyr jo ikke at hun var minst kreativ. Øvelse gjør mester, og når man takler en ting er det jo lettere å forandre fra "oppskriften" og lage noe eget. Det å lære noe nytt er jo kreativt i seg selv om man gjør noe ut av det.
Jeg har mange ganger opplevd at andre forventer at jeg skal være kreativ med ting jeg aldri har prøvd siden jeg kan male og tegne. Men det er jo ting jeg har null interesse for som f.eks (da det var populært med) gipsstøping og trolldeigstæsj. Det har jeg aldri syns var no fint i utgangspunktet, sikkert fordi jeg ikke syns det gav meg utfordringer, og ikke minst fordi jeg ikke ville ha det på veggene hjemme. Samme med scrapping. Syns masse er fint, men absolutt ikke alt.
Finner man noe man liker så er ikke veien lang for at man kan utvikle seg. Venninnen min lærte å sy og hekle for et år siden, og nå lager hun fantastiske egenkombinerte ting som puter, pledd og klær. Hun er supergod. Og har stor sans for sammensetning av farger og mønster. Ikke alle av de fleecekjolene er fine, nettopp fordi ikke fargene og det de dekorerer kjolene med passer sammen. Men det kom jo ikke fram før venninnen min selv syntes det var fint.
Jeg pleier å si at alle kan når noen spør om jeg kan hjelpe dem. Jeg vil f.eks helst ikke gjøre det for dem, men kan godt vise dem hvordan. Har ikke tall på hvor mange av de trolldeigfigurene jeg måtte male øyner på for hobbyvenninnene mine. 
|