Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?
Etter å ha vært med i et par diskusjoner her inne, fikk jeg kommentar fra mannen min i går om at jeg fremstår som mye mer konservativ i diskusjoner her inne enn han oppfatter meg i virkeligheten. Det kan sikkert stemme. Jeg er nok ikke blant dem som går og trykker mine meninger og holdninger ned over hodet på folk, og som stadig kommer inn i diskusjoner blant venner, familie eller andre. Men jeg er samtidig ikke redd for å ta en diskusjon, og tør å si mine meninger og stå for dem. Det er bare det at det skjer veldig sjelden utenom nettlivet.
Jeg er egentlig en ganske liberal person som synes en viktig leveregel er å feie for sin egen dør. Jeg har vokst opp med ganske fordomsfulle foreldre, og tar avstand for det. Jeg møter alle med åpne øyne og dømmer ingen i forhold til hvordan de lever og hvordan de oppfører seg. Jeg lever mitt liv og de lever sitt. De får min respekt uansett, de aller fleste. Når det gjelder oppdragelse, så prøver jeg å oppdra mine barn til å også respektere andre, ikke erte, ikke se ned på, støtte de som trenger det, være sin egen person og ikke gi etter for press og sjefing av venner. Jeg synes det er viktig å ha respekt, evne til å vise empati, være omsorgsfull - kort sagt, være et godt medmenneske.
Hva med dere? Er der mer liberale eller konservative i virkeligheten i forhold til her inne på FP? Eller er dere helt den samme alltid?
Jeg må samtidig innrømme at det noen ganger er litt gøy å ta litt ekstra hardt i, for diskusjonens skyld.