Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?
Opprinnelig lagt inn av Tito, her.
Ja, mine prinsipielle meninger er også de samme i rl som her inne, men det er nok litt som du også sier, at det gjerne blir diskutert mer og grundigere her inne. Og da kan man fort fremstå som mer liberal eller mer konservativ enn det man fremstår som i rl. Det er nok sånn for meg i hvert fall. Jeg har de meningene jeg har, men for det meste så holder jeg dem for meg selv. Jeg kommer ikke frem med pekefingeren eller hever øyebryn om folk opptrer på en annen måte enn meg eller sier ting jeg ikke vil si.
Det er klart at hvis man i mindre grad sier hva man mener, så vil man bli oppfattet som mer gjennomsnittlig enn man er (fordi folk typisk antar at man mener omtrent det samme som dem, med mindre man sier noe annet). Hvis man ikke diskuterer så mye i RL, men gjør det her, så vil man dermed bli oppfattet som mer gjennomsnittlig i RL enn her - så hvis man da faktisk er veldig liberal, vil man bli oppfattet som mer konservativ i virkeligheten enn på nett, og omvendt hvis man i bunn og grunn er veldig konservativ. Det er jo rimelig.