Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-09, 14:56   #115
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, det er jeg helt enig i. Men det blir også feil å overføre erfaringene fra systematisk vold og trakkasering til de tilfellene hvor hendelsen faktisk kan være tilgivelig.

Slik jeg oppfatter diskusjonen, er det jo slik at mange her åpner for at dette faktisk er forskjellige senarioer og at man derfor ikke kan si noe helt kategorisk.

Nettopp. Eg syns det er litt rart at enkelte her meiner at eit slag automatisk betyr ar den personen som gir slaget er voldelig og treng terapeutisk behandling. Det kan vere mange årsaker til eit slag og det KAN faktisk vere eit eingangstilfelle. Og det var dette Kristin Spitznogle meinte. Ikkje at ein bør tilgi første gangen, men at det kan vere riktig i nokre tilfeller.