Sv: Noen med erfaring med småhus for rusmisbrukere i nærmiljøet?
Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.
Hvor tett blir de oppfulgt av kommunen da? Jeg kjenner at jeg ikke hisser meg særlig opp over dette nemlig - kanskje jeg er blasert gjennom jobben, men likevel. Det finnes småhusprosjekt her i byen fra før også - men jeg finner ikke så mye om erfaringer som er gjort rundt dette. Gubben mener og at dette er uproblematisk, men han er jo et gudsord fra landet, stakkars 
Jeg tror jeg ville syntes at dette var problematisk jeg altså.
Men, jeg har ett anstrengt (om enn litt ubegrunnet) forhold til narkomane. Jeg kjenner at jeg nok hadde blitt veldig paranoid og på vakt om noe slikt skulle blitt opprettet ved oss. *Ser for meg ukoselige episoder med aggressive narkomane når jeg er ute og triller osv...*
Det aner meg derimot at du er mer tolerant og rundere i kanten enn meg på slikt.
Selve tanken på at man skal opprette boliger for narkomane som ikke ønsker å gjøre noe med sin situasjon og som ikke skal være under noen form for "organisering", i synes jeg rett og slett virker skummel og som noe som kan komme ut av hånd. Jeg ser ikke for meg at jeg hadde sluppet løs poden (når han blir så stor) alene ute noe særlig.
Samtidig ser jeg jo ett argument i at om man velger å bo i en "storby" så må man kunne godta at den kommer med alle typer mennesker. Og at også narkomane trenger ett sted å bo er jeg selvsagt helt enig i. Jeg kjenner bare at jeg er veldig på den "enig, så lenge det ikke er i mitt nabolag"- uff så usympatisk jeg ble nå... Det er vel dette som er å være "kaviarvenstre"?
På siden: Veldig spesiellt at de velger å legge det til ett såpass etablert strøk for barnefamilier. Det må da finnes mer egnede plasser?