Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-09, 12:46   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring – anbefalinger kontra forbud

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det ser slik ut. Jeg lurer litt på hva de regner som barn, jeg. Må en 15-åring på 145 cm sitte på pute, mens en megalang elleveåring slipper?

Normalt ikke, for når man passerer 35 kg skal man kutte ut pute/stol (siden disse bare er godkjent opp til 35 kg). Det finnes voksne som er under 150 kg, men de er sjelden under 35 kg.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fremsetet:
- Baksetet er generelt sikrere enn forsetet

Jeg har sjekket med Trygg Trafikk, og de sier at det ikke finnes belegg for å hevde at baksetet er tryggere enn forsetet. Så lenge det ikke er aktiv airbag i forsetet, er det helt greit å plassere barnet foran.

Sitat:

- Ikke anbefalt: Barn under (135??) cm foran airbag

Ikke under 140 cm.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat