Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-09, 14:53   #86
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)

Jeg er eldst, med en mellomsøster og en lillebror.
Egentlig vil jeg si at både mellomsøsteren og lillebroren min er rimelig hjelpeløse, men broren min er nok verst. Mulig det blir litt urettferdig å si det i og med at han nettopp fylte 18 år, men han har aldri smurt en brødskive eller blandet et glass saft uten å få hjelp av mamma. Tror nok det vil gå mange år før det faller han inn å flytte for seg selv.
Å dra til legen uten følge av mamma ville nok ikke falt han inn heller, og det gjelder i grunnen søsteren min også. Hun er i tillegg voksen av alder, og burde klare seg uten å ha foreldrene ved sin side i alle situasjoner.
Jeg lider nok av "storesøster-syndromet" og klarer det meste selv, noe som ble en absolutt nødvendighet ettersom jeg fikk så lite hjelp i barndommen.
Mamma har meg fra et tidligere ekteskap, mens søskenene mine er hennes og mannens felles barn, så de hadde nok en fordel allerede der og ble dillet og dullet med helt fra starten av.