Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-09, 10:22   #6
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Vurderer å skrive en barnebok

Så spennende da! Jeg synes det er vanskelig å si så mye om hva jeg liker å lese for barn, da nettopp alt mangfoldet i litteraturen er noe av det som er spennende. Jeg liker masse forskjellig! Men av og til blir jeg overrasket over hva mitt eldste barn liker. Han er 3 år og synes litt sånn små rim er utrooolig morsomt. Sånn som "Milla - midt i leken" har for eksempel (først og sist i boken). Han ler som bare det. Jeg syntes ikke boken var så bra akkurat første gang jeg leste den, men det falt i smak hos barnet mitt med en gang. Og da blir det jop artig for mor også da, når han blir superivrig!

Noe av det jeg synes er fint med den nye barnelitteraturen er alle de fine illustrasjonene en del av bøkene har i dag. Samtidig er det jo også fint å lese bøker med veldig enkle tegninger av og til, mimre til Thomas og Emma bøkene for eksempel

Jeg tror likevel jeg heier på: en god story, humor, noe som gir næring til fantasien, litt innbakt rim for de minste og fine illustrasjoner. Ikke så originalt kanskje, men det er i alle fall noe som slår an her i gården I tillegg så synes jeg det er fint med alle bøkene som lærer barn om følelser. Og bøker som gir rom for masse undring til våre små mennesker.

Lykke til!!!

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat