Sv: Hjelp meg
Opprinnelig lagt inn av Tove, her.
Jeg syntes det hørtes mye ut med 5 kull, og spurte litt i forhold til det, men det var visst vanlig å kunne ha 5 kull. Jeg sa at man måtte se an hunden, for å se om den hadde godt av så mange kull. Vil tro det sliter på den lille kroppen.
Nå er ikke jeg så kjent i Chihuahua-miljøet, men det er ikke vanlig med 5 kull i forvertavtaler. De fleste skal ha 2 kull (kanskje 3).
5 er mye!
Meningen med en forhund er at man skal ha noe å avle på uten at man trenger å ha hunden hjemme hos seg selv. Når hunden er 'inntjent' (innkjøp, for, forsikringer osv) overdras hunden til forvertfamilien. En hund av denne rasen får riktignok ikke så mange valper, men når man selger valpene for mellom 18-25 tusen kroner, så går jo denne inntjeningen (og vel så det)ganske fort.
Jeg er imot rovdrift på motehunder eller såkalte populærraser, så jeg ville nok ikke gått med på så mange kull.