Tråd: Feminist?
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-09, 11:57   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feminist?

Jeg blir veldig stolt når de eldre damene eller de unge jentene i partiet kaller meg feminist, for det er et skikkelig kompliment. Når eldre menn kaller meg det, så betyr det selvsagt at de synes jeg er en sjefete vanskelig bitch.

Min mor synes feminister er fryktelige og er egentlig litt redd sånne damer, for de er Vanskelige og Krevende. Jeg er oppvokst på gård med ekstrem kjønnsbasert arbeidsdeling, med en far som aldri har utført primæromsorg eller husarbeid og en mor som aldri har nærmet seg noe motorisert. Å riste av seg de holdningene til kjønn som jeg er innpodet i fht hvem som kan gjøre hva, hva som er "naturlig" i fht kjønn og få inn Analalysen har vært en lang vei. Men nå sitter det i ryggmargen.

Å være feminist handler strengt tatt bare om å se og anerkjenne at det finnes urettferdighet som følger kjønn, og gjerne å ønske å gjøre noe med det. Så spesielt vrient er det ikke.