Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-09, 11:06   #10
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å handle hos svensk Ikea? (Toll/varehotell)

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Vi skal ha to kjøkken, som sagt. Og sånn som kursen på den svenske krona er nå, så koster kjøkken (m/ hvitevarer) ca 50.000,- for hovedleiligheten. For samme kjøkken koster det i sverige ca 36.000 norske kroner. (Uten frakt.)

Hvitevarene må vel betales toll for, så da må vi nok trekke ut dem?

Jeg tenker litt på feillevering og lignende. Å skulle forklare på svensk hva jeg mangler... Mulig jeg ikke er så stødig i svensk.

Det er ikke toll på hvitevarer, kun moms.
Om dere kjører til Sverige selv og henter kjøkkenet får dere 6000,- hver som kvote om dere er borte i mer enn 24 timer. Fyller du opp en bil med folk kan jo dette utgjøre litt. Er dere borte i mindre enn 24 timer er kvota på 3000,-. Du må da evt passe på at kjøkkenet kjøpes i moduler sånn at det kan deles.

Det ble kanskje rotete forklart, men ...
Lykke til