Sv: Feminist?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Helt klart, Zoë. 
Er litt delt i feminist-spørsmålet, merker jeg. Som de fleste andre oppegående mennesker er jeg selvfølgelig glad og takknemlig for alt arbeidet feministene har gjort for meg. Likevel tenker jeg at det kanskje snart er på tide å avslutte arbeidet her på hjemmefronten. Jeg får en flau smak i munnen når saker som stellebord på herretoalettet og mer permisjon til mannen kommer på banen. (Del likt av den tiden vi allerede har- de som ønsker det!) Dette er nemlig luksusproblemer i mine øyne, og det er utrolig mange viktige saker andre steder i verden ( når det gjelder kvinnesak, men også menneskeretter generelt) som jeg heller engasjerer meg i før kvinners rettigheter i lille, bortskjemte Norge blir en kampsak for meg. Vi er i mål i mine øyne!
Riktignok er det en stund før likelønn er et faktum, men her mener jeg at kvinner i stor grad kan skylde seg selv. I det offentlige har, nesten uten unntak, kvinner og menn lik lønn. I det private er menn mye flinkere til å forhandle og fronte seg selv enn det kvinnene er. Derfor har de bedre lønn. Kvinner må stå like mye på krava som mennene gjør, det handler ikke alltid om urettferdighet og diskriminering.
Helt enig! Veldig bra skrevet.