Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-09, 20:57   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Hele tråden startet med at vi har en masse barnesanger, skrevet av kjente forfattere som Egner og Lillebjørn Nilsen osv. , som kanskje ikke anses å være like politisk korrekte i dag. Jeg ønsket dermed å diskutere dette med dere, og synes det er rart å bli fortalt av deg hvilke spørsmål jeg har lov til å stille eller ikke.

Jeg har da aldri skrevet at du ikke har lov til å stille de spørsmålene du vil? Har jeg? Jeg skrev at dersom du på generelt grunnlag ikke synes at sanger med rasistisk innhold bør synges, så bør du slutte å henvise til at det flerkulturelle Norge og din bydel er årsaken til at de ikke bør synges. Det var et vennligsinnet råd. Ikke en lov.

Jeg forstår ikke hvorfor du starter en tråd, hvis du ikke er interessert i å forklare litt om hva du tenker om temaet du selv tar opp og ikke tåler at det blir stilt spørsmål ved ting du skriver som andre reagerer på. Og kommer med angrep om heksejakt, stalking og forførgelse når man utfordrer til videre diskusjon. Den var virkelig over streken Tito. Det er du som har stukket deg fram i det siste og skrevet en del som folk reagerer på, ansvaret for din formidling og avklaringer må du ta selv.

Du skriver rett ut at du synger denne typen sanger hjemme for barna dine uten å sensurere, men lurer på om du bør sensurere når dere er blant andre barn. Du henviser til flerkulturelt samfunn og egen bydel med høy del av innvandrerbakgrunn for at sangene kanskje ikke bør synges, og på spørsmål om hvorfor du synes at det skal være noe annerledes i din bydel enn andre steder i landet så svarer du med å gå i frontalangrep. Eller så svarer du:

Sitat:

Selvsagt passer den ikke inn noen steder, og jeg skrev at det var en fæl sang, så du ikke det?

Dette står i motsetning til det du skriver om kulturarv og at du velger å droppe sensurering.

(Og for å være i forkant av nye stalking og forfølgelsespåstander kan jeg informere om at jeg aldri har vært inne på din profil, og heller ikke har gitt deg en eneste rød prikk før du gikk over streken så det sang over her. Ta det helt med ro. Grunnen til at du får pes er at du reagerer med angrep framfor å ta diskusjonen.)