Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-06, 21:33   #10
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med bokønsker!

Har du lest "Barbara" av Jørgen Franz Jacobsen? Den er virkelig nydelig, og nå ble jeg minnet på hvor gjerne jeg vil dra til Færøyene

Sitat:

Fra bokomslaget
Forelskelsens dårskap, misunnelsens galskap, bedragets sødme og troløshetens uskyldighet fanges inn i denne kjærlighetshistorien fra 1700-tallets Færøyene, der Barbara - niogtyveårige presteenke og mangfoldig synderinne - står i sentrum. Da den unge danske presten Poul Aggersøe kommer til Færøyene, synes Barbara endelig å ha funnet den rette mannen, men hun er ubehjelpelig i sine drifters vold; ærlig selv i sine bedrag; naivt fordervet. Det er først når Barbara møter Andreas Heyde, som er minst like flyktig som henne, at hun blir trofast; men der Barbaras bedrag er ureflektert, er Andreas' bedrag det motsatte. Rundt om denne kvinnens opplever vi det færøyske samfunn i et rikt persongalleri, og i små, knappe og malende naturskildringer.

"Skammen" er nevnt, og dersom du ikke har lest den anbefales den.

Sitat:

Omtale
Tvillingsøsteren sørger for å få Idun Hov innlagt på psykiatrisk sykehus. Hun har utgitt ni bøker, og har en historie å fortelle. Familiekrøniken som dekker det 20. århundre og to kriger, handler om ulovlig kjærlighet, lengsel uten grenser, om hendelser og mennesker, og om et liv der aksepterte verdier ses fra nye vinkler

"Norwegian wood" av Haruka Murakami er også nevnt, og jeg avgir en stemme på den også.
Les mer her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...=120765&rom=MP

Jeg likte "Kjærlighetens gjerninger: En roman om Søren og Regine " av Finn Jor, sjøl om jeg ikke har noe spesielt forhold til Kierkegaard.
Ikke så mye omtale om denne boka:

Sitat:

Omtale
Forfatteren tar i denne romanen utgangspunkt i kjærlighetsforholdet mellom Søren Kierkegaard og hans Regine

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat