Sv: Bøker lest i 2009
1. Ken Follet World without End. Jeg elsket Pillars of the Earth i hine hårde dager, og gledet meg til denne. Litt nedsig, litt stereotype figurer, men jeg var opptatt av historien.
2. Terry Pratchett Maskerade. Jeg ler og koser meg. Pratchett skuffer aldri!
3. Allan Bennett The Uncommon Reader. Om dronning Elizabeth som oppdager litteraturens gleder. Artig liten bok
4. C.J. Sansom Winter in Madrid. Spennende, trist, interessant og med ny (for meg) kunnskap om den grusomme borgerkrigen.
5. Mari Jungstedt Den som ingen ser. Grei krimbok. Jeg kommer sikkert til å lese flere av henne.
6. Maeve Binchy Nights of Rain and Stars. En skuffelse. Jeg pleier å like bøkene til Binchy, men denne var platt og kunne knapt gått som føljetong i ukeblad.
7. Mari Jungstedt Den innerste kretsen. Igjen; Grei krim.
8. Terry Pratchett Guards! Guards! Nå har jeg møtt Vimes, og gleder meg til å lese mer om ham. 
9. Maria V- Snyder Poison Study. Fantasy som jeg bestilte på anbefaling fra Amazon. Jeg tror jeg likte den så godt at jeg kommer til å lese de to neste i trilogien, men oppe med Robin Hobb og Robert Jordan var det kanskje ikke.