Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-09, 12:38   #69
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?

Jeg har store problemer med å forstå at det virkelig kan finnes argumenter i mot dette.

Jeg ser at dette lett utvikler seg til en debatt omkring abort. Skal det være lov, hvor lenge, hvem skal få bestemme, hva er gyldig grunn, osv. Jeg syns det blir litt feil å blande de sakene sammen.

Dette fordi UL allerede finnes som teknologi, og den som ønsker tidlig UL kan enkelt skaffe seg det, og ta sine valg deretter. Så hvis det er risikoen for at noen skal velge noe som noen andre syns er etisk galt - så finnes den muligheten allerede.

Når det gjelder abort-delen av diskusjonen er jeg av den oppfatning at det bør være adgang til å fjerne fostre som har store avvik, og at det må være opp til foreldrene å avgjøre dette. Dette fordi det er foreldrene som skal ta seg av barnet, med eller uten funksjonshemminger.

Siden dette er et valg som allerede finnes ser jeg ingen grunn til å drøye til uke 18 hvis kunnskapen kan finnes ved uke 12.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat