Sv: Den teiteste krangel ever?
Jeg er utrolig døll og konservativ på enkelte områder. Selv om jeg vet at det er galt av meg, står dinosaurer som Telenor og Tine mitt hjerte nær. Det er liksom noe betryggende og solid over de gamle statseide selskapene, som har vært der så lenge jeg kan huske. Jeg synes videre at tannbørster bør være laget av Jordan. Rett etter at mannen og jeg hadde flyttet sammen, brukte jeg meg fordi han kom hjem med en tannbørste fra Aquafresh. (Det er i grunnen rart han har holdt ut med meg i alle disse årene.) Aquafresh-tannbørsten var vepseaktig gul og sort, og jeg mislikte den intenst. Jeg nevnte det ikke hver eneste gang vi pusset tenner, men ofte nok til at han utmerket godt kjente mitt syn på saken.
En gang hadde jeg vært ute og drukket øl etter jobben, og kom hjem litt brisen utpå kvelden. Jeg var lystig og fnisete, og skravlet i vei mens jeg gjorde mitt aftentoalett. Mannen trippet bak meg, og ventet på å slippe til ved vasken. Med ett grep jeg den forhatte tannbørsten. Nok en gang uttrykte jeg min hjertens mening om den, før jeg lynraskt dyppet den i toalettskålen.
Jeg kommer aldri til å glemme hans sjokkerte ansiktsutrykk. Først vantro, deretter så jeg raseriet bygge seg opp. Det siste var litt overraskende; han blir nemlig svært sjelden sint, og dette var første gang jeg opplevde det. Jeg innså at jeg måtte komme frem med overraskelsen jeg hadde i bakhånd i en viss fart. Jeg hadde nemlig vært innom Rimi på hjemveien, og der falt blikket mitt på en ny design-tannbørste fra Jordan. Den med de ovale formene, om noen husker den (jeg tror faktisk den vant en designpris en gang).
Skremt av mannens mørke øyne, sprang jeg ut i gangen og fisket den splitternye Jordan-børsten opp fra vesken. Men han lot seg ikke straks formilde, slik jeg hadde ventet. Blikket hans sa at han mente jeg ikke var vel bevart. Det var lett å se at han ikke fant spøken like morsom som jeg (med fem øl innabords) gjorde. Jeg på min side syntes han var selvhøytidelig og teit, og for første gang gikk vi surmulende til sengs.