Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-09, 10:55   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krakow i palmehelga

Jeg har vært i Krakow og det er en deilig by. Sett av en dag til byvandring og tusle rundt i gamlebyen, innom det jødiske kvarter (der deler av Schindlers liste er spillet inn), innom Wavel-slottet og kirken vegg i vegg, kjøp noen saltkringler av konene på veien, stikk innom det svært tradisjonsrike universitet, markedet på torvet og Mariakirken er et must. Det ligger en bra restaurant rett ved Mariakirken, men jeg husker ikke hva den heter dessverre.

Det er veldig bra shoppemuligheter også. I gamlebyen er det en masse koselige, små butikker. Sko og skinnvarer er billig. Det ligger dessuten et DIGERT, moderne kjøpesenter rett utenfor gamlebyen med alt man kan ønske seg av butikker og alle de kjente europeiske kjedene.

Nattelivet er også vel verdt å bruke tid på. Inne i gamlebyen fant vi flere enn en klubb med livemusikk. Jeg husker ikke navn og beliggenhet, men vi bare ruslet innom tilfeldige steder. Et sted gikk klubben over tre etasjer. En etasje med live jazz, en etasje med rockekonsert, og en etasje med rolig visepop. Det var skikkelig kult.

Det koster bare noen hundrelapper for guidet byvandring vet jeg. Spør på hotellet - de kan sikkert formidle det. Vi hadde til og med en guide som snakket godt svensk.

Heldiggris som skal til Krakow. God tur!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat