Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-09, 21:36   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Og..jeg må visst være en av de få som synes at programmer som "The Biggest Looser" ikke er mobbing. Jeg synes ikke det gjør overvektige til sirkusartister. Jeg synes det motiverer meg til å gå ned i vekt ved å trene. Klarer de så skal jeg klare det også!

Jeg synes slike programmer ofte er vinklet på en forkastelig måte, ved at de feks. viser når de stapper i seg på mat (gjerne fråtser vilt, mens maten omtrent renner nedover haka), når de står i undertøyet og kameraet filmer dem sakte nedenfra og opp og passer på å få med seg alle valker og viser dem skikkelig frem for å "ekle ut" seerne, og når de blir lokket med kaker og godterier for å se hvor lenge de klarer å holde seg unna. Jeg synes det er kvalmt og grotesk og det er jo med på å fremstille overvektige som karaktersvake, ekle idioter?

I tillegg har så og si ALLE deltakerne som noensinne har vært med i noe sånt som Slankekrigen, Tjukkholmen og lignende programmer, lagt på seg alle kiloene igjen kort tid etter at de kom hjem igjen. Slike programmer er ren underholdning og har ingen som helst varig effekt på deltakerne, fordi de lever i et kunstig miljø med hardtrening og asketiske matvaner, noe de færreste klarer å vedlikeholde når de kommer hjem. FYSJ!

Du sier at klarer de det så skal du også klare det? De klarer det jo ikke. De klarer det mens de er der fordi de har kameraer på seg 24/7, de har personlige trenere og ernæringsfysiologer der, de er sammen med andre i samme situasjon. Når de kommer hjem går de opp i vekt igjen.