Å miste nøkler i borettslag/blokk
Tingen er at jeg/vi har mistet eller forlagt nøkkelen min som går til ytterdøra i blokka vår, og som går til inngangsdøra til vår leilighet..
Jeg pleide å ha den liggende vd siden av telefonen, men i tidspunktet rundt da den kom bort la jeg den mange forskjellige steder, for så å legge den der den skulle ligge.
En dag låste jeg opp døra til leiligheten, og innenfor stod samboeren min og kledde på seg for å dra til jobb. Jeg var litt overrasket over å se han, for jeg trodde han hadde dratt tidligere. Vi blir stående noen minutter i gangen, så drar han. Vanligvis låser han døra til leiligheten, i noen tilfeller låser jeg innenfra når han drar, men da snakker vi om det ute i gangen.
Etter det har ikke jeg brukt nøkkelen min. Etter det finner vi ikke nøkkelen min, og vi lurer nå på om jeg kunne ha latt den stått på yttersida av døra, og at han kunne ha oversett at den har stått der, (og dermed heller ikke låst døra fra utsida), og nøkkelen har blitt stående i døra på yttersida, og noen har tatt den i løpet av de 5 timene det gikk før han kom hjem fra jobb
Dette er litt ekkelt å tenke på, mest fordi noen da bare kan låse seg inn i leiligheten vår Jeg kjenner jeg tenker litt for mye på dette enn jeg synes er bra, samtidig synes jeg det virker som om litt for mange tilfeldigheter skulle skjedd på en gang; 1: at jeg glemte å ta ut nøkkelen da jeg låste meg inn i leiligheten (men samtidig ble jeg overrasket over at samboeren min stod i gangen da jeg låste meg inn) 2: at samboeren min glemte å låse/ikke oppdaget min eventuelle nøkkel som stod i døra, og 3: at noen naboer som hadde nøkkel eller hadde blitt sluppet inn i oppgangen på dette tidspunktet har sett og tatt nøkkelen.
Det er 8 leiligheter i oppgangen, og jeg tror ingen av naboene kunne ha gjort dette, utenom kanskje familien til ei av de som bor i leilighetene; det bor ei enslig dame i 60-årenen i den ene, hun drikker litt og sliter med dårlig helse, og hun har en sønn som er litt tvilsom (har kjeftet og dytta litt på samboeren til mora si, sånn at vi hørte det og vi bor i 2. etg og de i 4. , men han er der sjelden da, har merka at han har vært der et par ganger i løpet av 2 år ca.
Men jeg klarer altså ikke å få disse tankene ute av hodet. Vi har leita inne i leiligheta, men finner ikke nøkkelen. Men i denne perioden hadde jeg for vane å legge den på de merkeligste steder, for dermed å legge den på riktig plass etter at jeg feks hang av meg klær og sko, la på plass matvarer osv.
Samboeren min mener å huske at han var i kontakt med borettslaget for legne siden ang misting av nøkler, og han mener å huske at de sa det var omfattende og dyrt arbeid å bytte låser og nøkler, og da må vel vi betale? Han mener å huske at moren hans mista nøkkelen i en bil, og de klarte ikke å få den opp.. Men da visste de hovr den var, og det gikk greit, fordi den hadde kilt seg et sted inne i bilen.
Noen som har mista nøkler i borettslag før? Eller som har beroligende eller realistiske tanker omkring dette?
|