Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-09, 13:53   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Nikon d70 bra nok for mine vakreste?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Passer alle eksterne blitser til alt elle hvordan er det med det egentlig? Hvilken blits er bra? Og hvor mye koster den?

Min kostet 2700, men det var pga dårlig utvalg i butikken, og dyr butikk. Kunne helt sikkert fått en billigere hvis jeg hadde ventet eller bestilt på nettet. (Men jeg hadde bestemt meg og skulle ha den "NÅ", så da var det ikke tid til å tenke.)

Du kan ikke ta blitzen fra mitt kamera og over på ditt, men du kan få samme blitz tilpasset Nikon. Noen produsenter har blitz til flere kameratyper, mens canon og nikon lager bare til sine egne. Såvidt jeg har skjønt er det ikke noe vits i å bruke penger på original blitz, da betaler du endel for merket.


Jeg vet ikke hva annet jeg ville kjøpt hvis jeg var deg... En 50 mm, kanskje. Her har du en til 1500 kr. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321825 Egner seg bra til portretter. Jeg har ikke testa min 50 mm sammen med den eksterne blitzen enda, det tror jeg at jeg må gjøre etterpå. (Og jeg ville ikke tatt mine råd for god fisk, jeg har egentlig ikke peiling.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat