Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-09, 23:59   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Vi kjøpte hus med stor og fullstendig overgrodd hage høsten 2007. I fjor sommer fjernet vi enorme mengder med gamle trær og busker, så nå kan vi i hvert fall se hagen. I tillegg fjernet vi en stor rhododendronbusk og begynte å planere det stedet der vi en gang skal ha en utesitteplass, og jeg grov opp en potetåker.

I år er det vårblomster i den gamle potetåkeren og der skal jeg etterhvert plante gress. Jeg holder på å grave opp en ny potetåker og kjemper en hard kamp mot hanefoten (skvallerkål). Den har helt overtatt her, og den har et rotsystem av en annen verden.

Årets planer er denne potetåkeren. Vi skal plante to plommetrær og et epletre (et overlevde fjorårets store slakt) og jeg har tenkt å sjekke ut mulighetene for å plante hageblåbær.

Ellers skal jeg prøve å restaurere det gamle vedskjulet og generelt få litt mer kontroll på hagen. Har jeg egentlig tid til å gå på jobb?

Og Esme, når som helst du har lyst til å vandre rundt og være eksentrisk hagearbeider så er du velkommen hit. Jeg har både sherry og madeira.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat