Sv: Er jeg hårsår som reagerer på Elixias nye kampanje?
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Jeg skjønner hva du mener og vil bare også fremheve at det er skummelt at vi har "blitt så vant til" å se denne type reklame overalt, derfor legger vi knapt merke til det lenger. Jeg har og går gjennom en prosess for tiden der jeg har en 5.5 åring som er veldig bevisst på hvordan vi kvinner skal se ut og hun er veldig opptatt av "hva som er pent og hvem som er pene". Mye av det hun sier sjokkerer meg, til tider blir jeg helt stum og vet ærlig talt ikke hva jeg skal si. Jeg bruker mye tid på å tenke over hvor hun får dette fra da jeg står for absolutt alt annet av verdier og gjør mitt beste for å gi henne disse. Men når jeg reflekterer litt over det, og tenker på hva hun ser rundt seg, reklmeplakaten på hjøret hvor 80% av tiden det er et perfekt kvinnemenneske over hele siden, Disney channel - perfekte jenter og utelukkende vakre kvinner, jenteblader, musikk videoer osv. Det er nesten utelukkende den perfekte kvinnekroppen vi ser rundt oss i media, slik har det vel nesten alltid vært men jeg synes det er en forskjell når treningssentere også hopper på denne "bølgen" ... ok, H&M vil alltid ha den perfekte bikinidama i sin reklame men hvorfor må treningssentere også begynne med dette hysteriet? De skal jo formidle treningssglede, ikke den prefekte kvinnekropp. Og hvorfor bruker Elixia kun kvinner i sin reklame og ikke menn når det kommer til å slanke seg? Jo, når jeg tenker meg om så synes jeg faktisk det er hakket verre når en treningsskjede gjør dette.
Vi skal på Elixia i ettermiddag, jeg tipper denne reklameplakaten henger der og jeg bare gleder meg til å kommentere den. Skal også tenke over om vesla kommenterer den (og hvis hun gjør det vil det sikkert være med å le og kommentere den tykke rompa . Hvordan forklare en slik reklame korrekt for barn forresten? Bare bortforklare eller si det som det er? At Elixia og samfunnet forøvrig mener det er "dumt å være tykk og hvis man skal gå i bikini til sommeren må man slanke seg". Det er jo det den sier ...)
Godt sagt!