Sv: Bøker lest i 2009
1. Håkan Nesser: En helt annen historie Helt grei krim!
2. Johan Falkberget: Den fjerde nattevakt Denne har jeg lest mange ganger og den slutter aldri å fascinere meg. Det er en av de beste bøkene jeg vet om. Dybden, realismen, symbolbruken og språket i boka er fantastisk.
3. Håkan Nesser: Svalen, katten, rosen, døden Grei krim som jeg nok ikke kommer til å huske lenge.
4. Håkan Nesser: Menneske uten hund Denne ble for langdryg for meg og den var også alt for forutsigbar.
5. Tore Renberg: Kompani Orheim Jeg likte boka veldig godt selv om den ble langdryg en stund med mye Vemork og Rjukanprat. Boka grep meg veldig i starten og på slutten.
6. Johan Falkberget: Nattens Brød, Ann Magritt Denne boka liker jeg godt. Jeg har lest noe av den tidligere. Språket med rørosdialekten er tungt, men Falkbergets måte å skrive på er nydelig og boka bringer fram både latter og tårer hos meg.
7. Johan Mjønes: Terminalhastighet. Denne boka var vanskelig å gripe i starten, men jeg er glad for at jeg valgte å lese videre. Sterk roman.
8. Henning Mankell: Brannvegg God og spennende underholdning som jeg nok vil glemme fort. Veldig gjenkjennelig Mankell.
9. Gunnar Stålsett: Som deg selv Fin bok
10. Håkan Nesser: Førstebetjenten og tausheten. Grei og spennende krim
|