Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-06, 00:51   #11
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken.

Opprinnelig lagt inn av chara, her.

I Romerikes blad stod det å lese om frustrerte foreldre som måtte bestikke poden for å få han til å gå i kirken. Bakgrunnen var at skolen hadde sendt ut et brev som gjorde foreldrene oppmerksom på at de kunne frita sine barn fra denne aktiviteten. Foreldrene mente det var skolens feil at de måtte bestikke sine barn og at brevet ikke skulle vært sendt ut til alle.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er foreldrene somhar ansvaret for om barnet skal i kirken eller ikke. Bestemmer man at man vil at barnet skal være med, så må det vel gå ann å si at ditt har du bare å gå. Det har vi bestemt og det er en del av din skolegang. Må man ty til bestikkelser i denne situasjonen ser jeg for meg at man har gjordt det før og at man som forelder har et problem.

Hva mener du?

Jeg er i utgangspunktet tilhenger av belønninger (eller bestikkelser om man vi) for ønsket atferd. Når det gjelder denne saken er jeg i tvil. Det er jo foreldrenes valg om de vil tillate barna å gå i kirka, men det hjelper vel ikke stort når barna ikke ønsker det selv. Hva skal man gjøre da? Banke dem? True dem? Overtale dem på annet vis? Bestikke/belønne dem?
Det jeg egentlig er mest spent på er hvilket alternativ skolen hadde til de barna som ikke skulle i kirken. Fikk de fri? En annen aktivitet? Var da fri fra skolen, eller den andre aktiviteten mer fristende enn kirkebesøket? I så fall er det et problem som skolen må ta tak i.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat