Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-09, 19:46   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Men jeg vet ikke helt, vi var der i julen da mannen mistet lillemann i gulvet når han snublet, og han ble sjekket og vi ble sendt rett hjem. Ifølge helsesøster skal man da observere i 24 timer for å se etter andre tegn på om noe er galt. Det er jo mange som kan skylde på fall osv.

Det er ikke noen generell retningslinje at barn skal observeres i 24 timer nei.

Men ellers er jeg enig i hva du og andre også har sagt i tråden her, jeg tror det først og fremst er en ukultur i helsevesenet, barnehager og skoler at man ikke melder fra. Jeg har jobbet mange år i den delen av helsevesenet som får inn skader og har hatt mange krangler med kollegaer som sier sånne ting som dette "Ja, jeg tok en prat med foreldrene jeg, men de virket helt oppegående, jeg tror ikke det er de som har gjort det".

Og det er det som er problemet. Lærere, leger, sykepleiere og barnehagepersonell har en slags tro på at de greier å vurdere foreldrene til å være mishandlere eller ei og det er en grov og alvorlig feil. Man skal ikke innbille seg at man greier det, man skal bare henvise til barnevernet og så får de gjøre vurderingen. Og etter min erfaring er det en ganske grei ting å gjøre. Om jeg sier til foreldre at denne typen skader melder jeg alltid så skjønner de det. Foreldre som blir gale av raseri når jeg sier det, tenker jeg at det var antagelig helt riktig å melde.

Og så må voksne bettremeg tåle å få en sur forelder som skjeller en ut, man kan ikke la barn bli banket opp fordi man ikke selv tåler en skjellskur altså. Pokker heller.