Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-09, 19:08   #31
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil fjerne retten til videregående skole (vg.no)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja, men er det skolen som skal gjøre det, da sannsynligvis på bekostning av elever som fungerer? Det er så mye putesying og så få krav som stilles i dette landet at det er skremmende.

Nettopp. Og det aller verste er at mye av tankegangen bak disse rettighetene og prinsippene så ligger det en tanke om at man hjelper eller løfter disse gruppene som ellers ikke ville ha fått tilgang på dette godet men det motsatte er bevist over og over igjen. Herregud, det skulle vel bare mangle om det ikke skal være et krav om fullført og bestått ungdomsskole før man begynner på vgs? Hva har man å gjøre på vgs hvis man ikke har bestått ungdomsskole? Dette er jo også selvfølgelig i elevens interesse.

Så skrikes det om flere resurrser men jeg tror ikke det hjelper med å kaste mer penger etter ethvert problem i skolen. Norge bruker nest mest penger per elev i hele OECD men har elendige resultater. Kanskje på tide å angripe utfordringene på en annen måte.

Jeg stemmer ikke Høyre men kunne man stemme parti per sak så ville jeg valgt Høyre sin skolepolitikk over de røde uten tvil. Gjør din plikt, krev din rett er liksom AP's slogan i alt annet en skolepolitikk.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat