Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-09, 18:08   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp en nybegynner med tips om kjøkkenhage

Jeg er HELT nybegynner, altså på karse-stadiet. Jeg husker ikke engang hvordan man gjør dét! Er det bare å ha bomull i en liten eske og ha frøene direkte oppå og vanne hver dag, eller? *blånn*

Vi har bodd i blokk i mange år, uten verken terrasse eller hage. Nå i sommer flytter vi i rekkehus med begge deler og da har jeg kjempelyst å dyrke noe. Helst i potter, siden plenen skal brukes til sandkasse, trampoline pluss et lite basseng om sommeren.
Mne hva bør jeg begynne med, og hva egner seg i potter? Jeg tenker agurk, tomat og jordbær? Svigers fraråder meg jordbær fordi de tiltrekker seg en drøss med snegler, men det gjelder vel helst i hagen og ikke på terrassen? Jeg mener; de klatrer vel ikke opp trapper og husvegger?

Jeg husker at min mor hadde jordbær i hagen, i en spesiell jordbærpotte. Det er de beste bærene jeg har smak, søte og nydelige.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat