Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-09, 11:41   #2
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Optiker i Bergensområdet og flere brille spm.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Størsten må ha briller, jeg kan ingenting innenfor dette området, så jeg trenger tips.

-Noen flinke/rimelige optikere i bergensområdet?
-Hva bør jeg tenke på ved anskaffelse av briller?
-Hvilken alternativer finnes (glass/plast, bøyelig/stiv gjetter vilt her, har ingen preferanser)?
-Hvordan få han (4,5 år) til å ta vare på de? Rutiner eller andre tips?

Takknemlig for alle innspill!

Jeg har bare erfaring som voksen, men er veldig fornøyd med Specsavers på Vågsallmenningen. Specsavers er jo også rimelige, men jeg er veldig fornøyd med optikerne jeg har gått til der. De kan sine saker, og hadde blant annet flere tester og spørsmål enn optikeren jeg brukte før.

Ellers tror jeg at mange barnebriller er veldig tøyelige i innfatningen, og at de tåler en støyt. Da jeg og min søster brukte briller som små så tror jeg ikke det var noe problem for oss å ta vare på de i hverdagen, men det var et par ganger at vi klarte å ødelegge eller miste de (legge de på gresset mens noen klippet gresset, legge de på flytebrygga så de forsvant ned i vannet osv). Men det er kanskje ikke til å unngå, tenker jeg. Hvis han skal bruke de hele tiden så skal han jo strengt tatt bare ha de av når han skal legge seg, og da kan de jo ligge på nattbordet.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat