Tråd: Pianisten
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-06, 19:55   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Sånn helt generelt synes jeg enhver film som setter søkelys på grusomhetene både i verdenskrigene, Vietnamkrigen og all krig forøvrig har en grunnleggende kvalitet. Dette er historier som faktisk ikke kan fortelles mange nok ganger.

Vondt gjør det å se de, det er sikkert. Men det synes jeg at man til en viss grad bør orke, selv om det opprører oss.

Vi må ikke glemme.

Ingen fare.

På meg har det snarere den innvirkningen at jeg blir blasert, og ingen gjør spesielt inntrykk, enn at jeg blir opprørt hver gang. Problemet er ikke at det gjør vondt å se dem, snarere tvert om, det går inflasjon i grusomhetene. Trist men sant.

Det er selvfølgelig viktig at det lages slike filmer, slik at de som vokser til stadig blir påmint hva som skjedde, men for min egen del behøves det ikke. Jeg sier ikke at filmen var dårlig, det er helt klart en god film, men den ga ikke meg noe særlig.

Sist redigert av My : 25-09-06 kl 20:06.
My er ikke aktiv   Svar med sitat