Vis enkelt innlegg
Gammel 26-12-06, 18:48   #2
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg? (Knivholder)

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er et uttrykk jeg bruker når jeg blir moralsk indignert, det skal riktignok litt til. Det vil som oftest innebære substansielle brudd på den alminnelige moral, som f.eks. overgrep, voldsforherling eller obskøn omgang med penger foran sultende barn eller lignende.

Men er det ikke nettopp en slags voldsforherligelse denne knivholderen representerer da?
Jeg ser forsåvidt den makabre humoren; men jeg ser også mange barn som kaster seg over avisenes og fjernsynets reportasjer om vold og drap etc., og ønsker forklaringer på hvordan slike ting kan skje. Derfor ville jeg personlig ikke hatt denne gjenstanden i hus fordi den lager humor ut av knivstikking, som tross alt er en grusom (og dessverre hyppig) voldshandling.

For min 9-åring ville det vært absurd dersom jeg skulle sagt at dette var en festlig gjenstand, han ville rett og slett ikke forstått humoren. Det er ikke for å moralisere jeg sier det, men simpelthen fordi jeg ville fått et stort forklaringsproblem overfor barna ved å ta noe sånt i hus.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat