Sv: Om byggelån og kundeforhold i bank
Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.
Vi kjøpe tomt cash og hadde en god del egenkapital, men vi måtte ha byggelån ved kontraktskriving. Vi shoppet bank for å finne banken som ga best betingelser. Det var mange som ikke ga byggelån eller som ga dårlige betingelser. Vi endte opp med en suveren bank for byggelånformålet. Dvs. det var ikke byggelån, men det var et delutbetalingslån. Vi koordinerte utbetalingene med forfallene til utbygger. Vi endret kundeforhold, ja, men det gjør vi hver gang vi bytter lån (men vi bruker bare Skandiabanken likevel - vi overfører fra lønnskonto til konti i Skandiabanken). (Den beste banken da vi bygde i 2006/2007 var for oss Sandnes sparebank (Bank direkte).)
Takk for svar. Denne rigide banken er SKANDIABANKEN ("Det handler ikke om at vi ikke ønsker dere som kunder, men at vi ikke har det produktet som dere trenger. Dette beklager vi selvsagt. "), fikk dere det med dere?
Jeg kuttet kundeforholdet til Bank Direkte tvert for noen år siden da de plutselig la på et lass med gebyrer for alt. Følelsene mine stritter veldig i mot å prøve dem igjen, men den løsningen du skisserer kan selvsagt fungere greit. Bortsett fra at jeg nå har fått Skandiabanken opp i halsen og helst vil bytte banke uansett. *barnslig*
|