Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-09, 11:13   #77
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Njei, jeg har ikke sjekket de juridiske reglene. Men for å "synse" litt, så synes jeg ærlig talt ikke det er mitt ansvar hvis noen "bryter seg inn" i hagen vår og skader seg når vi ikke er hjemme.

Ser ut som om det ikke er helt klarhet i dette.

Kan man bli holdt ansvarlig om nabobarna leker på trampolinen i deres hage når dere ikke er hjemme, eller uten at man vet om det, og skader seg?
- Jeg vil ikke tro det, hvis den er forsvarlig og riktig montert. Man kan ikke forhindre at folk tar seg inn i hagen når du ikke er hjemme og begynner å hoppe. Men det kommer nok litt an på om det for eksempel er gjerde rundt hagen, sier han.
Gunnar Wold i DSB mener trampolineeieres ansvar strekker seg lengre enn som så.
- Hvis du lar trampolinen stå fritt i hagen mens du er på ferie, kan du bli holdt ansvarlig, selv om den er forsvarlig satt opp og står på et mykt underlag. Vi har ikke noe rettspraksis på dette, men jeg forestiller meg at du må gjøre trampolinen mer utilgjengelig enn bare å ha et gjerde rundt hagen. Et badebasseng, for eksempel, må dekkes til og gjøres helt utilgjengelig, sier Wold.

http://www.aftenposten.no/bolig/article1302434.ece