Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?
Noen argumenterer hvor flott trampolinen er for motorikken og balansen. Joda jeg ser det. Men hvordan klarte vi oss før trampolinen kom? Jeg tviler på at vår motorikk og balanse var så ille. Snarere tvert om.
Her vi bor er det flotte lekeplasser og skogen/naturen rett ved som forøvrig må være verdens beste lekeplass.
Det virker som om vi skaffer oss mere og mere utstyr for at ungene skal aktiviseres. Hva med fantasien og å finne på noe selv?
Jeg har i grunnen ikke noe i mot trampolinen men selv vill jeg ikke ha den i min hage. Det er for liten plass og en viktig grunn er ansvaret for andres barn. Da tenker jeg ikke juridisk.
Og ja jeg har selv sett ulike skader da jeg jobbet på legevakten. Dog var dette for noen år siden hvor trampolinen var et svært så nytt fenomen.
Vi har 3 naboer her i feltet hvorav to ikke har nett. Jeg har hjertet i halsen når jeg ser ungen hoppe med steinheller rett under hos den ene. Ser aldri noen voksne passe på..
Da jeg spurte en mamma om hennes jente fikk hoppe der så sa hun: Jeg liker det ikke men jeg har sagt til henne at hun må hoppe forsiktig Jenta er 7 år og neppe i stand til å bedømme og å ta ansvar selv.
Den ene naboen som forøvrig har netting vurderer å kvitte seg med sin nettopp pga mas fra nabounger som hele tiden kommer og spør om å få hoppe også men deres egne barn er borte..