Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-06, 00:10   #30
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør man kutte ut julegudstjeneste i skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Joma, her.

Jeg vet om flere. Fortalte gemalen om diskusjonen her, og han brukte noen lignende ord. Ett annet eksempel jeg kommer på i farten er broren hans. Han møter i dag ikke opp i brylluper, barnedåper e.l. - selv ikke når søskena gifter seg. Eneste han møter opp i er begravelser, og da kun nærmeste familie. Tror grunnen er "tvangen" han opplevde i.f.t. skole o.l. (foreldrene var ikke fast i kirken, kun jul o.l.). Likte det heller ikke selv.

Hvor gamle barn er det vi snakker om her? Er det pga at det faktisk kan være himla kjedelig, eller pga snakket om gud og religion. Jeg mener å huske at julegudstjenestene fra barneskolen stort sett handlet om jesus i krybba, masse levende lys, et stort juletre og mange julesanger.