Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-06, 00:35   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør man kutte ut julegudstjeneste i skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Joma, her.

Hvor har jeg skrevet at ingen får gå i kirken? Alle som ønsker det kan gå i kirken for min del, men jeg ønsker ikke at det skal skje på ett tidspunkt som ekskluderer enkeltelever.

Jeg har vist til at alternativene vi har i dag ikke er reelle - iallefall ikke hvis man ikke ønsker å ekskludere barn, og det ønsker ikke skolen ellers.

Skolen har to alternativer til juleavslutning. Kirkebesøk og ikke religiøst opplegg. Foreldrene velger det som de ønsker at deres barn skal delta på. Om foreldrene synes at deres barn blir eksludert så bør de kanskje velge noe annet. Det er foreldrene som tar valget.

Vi er mange foreldre som ønsker at skoleåret skal avsluttes med kirkebesøk og velger derfor dette for våre barn. Om du har problemer med våre valg så er det ditt problem. Jeg har ingen problemer med det valget du tar for ditt barn.

Hvorfor er ikke alternativene reelle for deg? Hvorfor skal du "bestemme" at det er best at mitt barn ikke kan få velge mellom kirke eller ikkereligiøstopplegg?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat