Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-06, 01:01   #37
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør man kutte ut julegudstjeneste i skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Joma, her.

Jeg vet om flere. Fortalte gemalen om diskusjonen her, og han brukte noen lignende ord. Ett annet eksempel jeg kommer på i farten er broren hans. Han møter i dag ikke opp i brylluper, barnedåper e.l. - selv ikke når søskena gifter seg. Eneste han møter opp i er begravelser, og da kun nærmeste familie. Tror grunnen er "tvangen" han opplevde i.f.t. skole o.l. (foreldrene var ikke fast i kirken, kun jul o.l.). Likte det heller ikke selv.

Om han ikke går i bryllup osv i kriken fordi han ble "tvunget" til det som liten vil jeg si han er en smule barnslig.
Snakk å sette seg foran alt og alle.

Så lenge skolen har et alternativ til barn med freldre som ikek ønsker at barna skal delta på en julegudstjeneste kan jeg ikke se problemet.
Om enkelte skoler ikke tar den jobben så bør vel det bli tatt opp på skolen og ikke være et argument for å fjerne hele ordningen.

Julegudstjenesten var ver vel ca 1 time (om det er så lenge), så det er jo ikke akkurat snakk om at ungene ikke får vært sammen med venner den dagen heller. Og vennskap pleier mn vel ikke bare de timene man er på skolen heller. Ikke har jeg hørt om barn som blir ekskludert fra vennekretsen om de blir fritatt for julegudstjeneten heller.