Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-06, 08:33   #40
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør man kutte ut julegudstjeneste i skoletiden?

Så lenge foreldre (og barn når alder tilsier det) har et alternativ for de som ikke ønsker å være med på diverse tilstelninger i kristen regi er det jo helt greit. Mye har nok skjedd siden jeg vokste opp i en meget kristen liten skolekrets. For oss var det ingen alternativ, noe mine foreldre likte dårlig iom at de er humanetikere. Jeg husker blant annet av vi måtte plukke poteter på gården til læreren min, som også var bonde, mens han leste salmer. En hel dag. Som lønn fikk vi en seigmann hver. Nei, ikke en pose nei. Det var et lite lærermiljø der alle tilhørte kirkesamfunnet og som gjennomsyret alt vi gjorde. Stort bedre ble det ikke på ungdomsskolen for der var som regel ektefellene til lærerene på barneskolen.

Nei, som jeg sa er det på tide å skille stat og skole fra kristendommen. Gi i det minste folk et alternativ skolegudstjenesten.