Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-09, 15:38   #9
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får jeg D-vitamin av solen med solfaktor 30?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men er sol på huden like "nyttig" D-vitamin-messig sett om kvelden eller morgenen som den er midt på dagen?
For ikke på tale om hverken jeg eller lillegutt går ut i solsteika uten solkrem på midt på dagen - da er vi røde og prikkete og kløete i løpet av kort tid.
Men i morgensol eller kveldssol kan jeg fint være litt mer avslappet i forhold til solkrem. Gjør det samme nytta?

Jeg lurer litt på det samme. Tjue minutter i sola midt på dagen ville ført til veldig kraftig solbrenthet både hos meg og Champion.

Vi drar imidlertid ofte tidlig ut om morgenen, og jeg smører f.eks. ikke barna inn med solkrem før det nærmer seg elleve, med mindre vi er ved vannet. Skulle jo tro de får en god dose med sol da?

*Nå har jeg lest legeforeningens artikkel, takk for linken. Jeg tror jeg fastholder vårt nazi caps- og smøringssystem midt på dagen med god samvittighet.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat