Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-09, 14:03   #18
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er best som krabbeagn?

Å, dette har jeg greie på altså! Jeg har tilbragt år av mitt liv lekende i fjæren. Den beste måten å fange krabber på er å ha en "fiskestang" laget av pinne, hyssing og en bøyd spiker som krok. Agnet træs på kroken, krabben biter på og så satser du enten på at krabben følger med hele veien opp, eller så kan du sikre fangsten ved å dytte en håv under som fanger opp krabben hvis den slipper taket. Samme metode kan brukes for å fange småfisk, men da må du synke agnet ned i åpningen på håven, og være veldig kjapp.

Det beste strandkrabber vet er ( i prioritert rekkefølge):
-fiskeslo (f.eks fiskehaler)
-knuste blåskjell
-knuste hvite hjerteskjell
-knuste sneglehus

Krabber er utrolig fasinerende skapninger! Hvis du har strandkrabber i et trau med ikke altfor høye kanter, og lar trauet stå et par timer i fred, skjer spennende ting. Krabbene begynner å samarbeide ved å krype oppå hverande og danne et tårn. Så tar en av krabbene fart, fyker bort til tårndet og klatrer ut i friheten. Når jeg har stått og sett på dette, er det vanligvis en medium stor krabbe som rømmer, mens den største krabben ofte har vært grunnmuren i krabbetårnet.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat