Tråd: Elias
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-09, 17:13   #8
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elias

Jeg har vel også landet på at jeg mener barnehage bør være obligatorisk fra 3 år i alle fall ... for barnas del. Selvfølgelig særlig for barn med minoritetsbakgrunn da det er en grov urett man begår mot barn som er født og oppvokst her og ikke kan snakke norsk når de begynner på skolen. Det er forferdelig urettferdig overnfor barna å ikke starte på skolen med et bedre utgangspunkt. Men også for alle barn generelt, når man tenker på hvor tøff og krevende skolen har blitt allerede fra 1 klasse. Det kreves ikke bare mye mtp det rent faglige men også det sosiale og disse ferdighetene trenes det jo voldsomt mye på i barnehagen.

Jeg tenkte senest på dette for et par uker siden da barnehagen viste meg skjemaene de sender til skolen angående min datter. Skolen får så utrolig mye info om hvert barn selv før skolestart. Jeg lurer på om dette er vanlig ellers eller del av "pakken" på skolene i Oslo indre øst ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat