Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-09, 00:01   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Subaru Outback?

Jeg ville ikke ha gått for noen av delene og ville heller kjøpt en Audi A4 Allroad (evt. A6 allroad). Det er en stasjonsvogn+. Har firehjulstrekk, heve/senkemekanisme som gir ekstra klaring om man ønsker det men som samtidig gir godt veigrep (som de fleste SUVs mangler) når den er senket til vanlig stasjonsvognshøyde. Er heller ikke "stiv"(at bilen git båtfølelse) som vanlige SUVer er.

Svigermora mi har nå hatt både Subaru(forrester) og Peugot(407 oxygo,skal bytte bil nå igjen, 4. gang på 5 år...) og har vært kjempemisfornøyd.
Med Subaruen var hun misfornøyd med kjørekomforten, veigrepet, fremkommeligheten og den innvendige komforten.
På Peugoten er hun mest misfornøyd med at den har dårlige vinterbilkvaliteter og lite "spunk" i motoren (og hun har den største motoren som kommer til bilen), samt at den holder seg utrolig dårlig i pris sammenlignet med andre biler hun har eid. Dette er visst ett problem for franske biler. Bilene er sammenlignet med BMWer som hun tidligere har kjørt.

Hun ser nå på VW Tiguan og BMW X1. Grunnen til at jeg skriver om svigermor er at hun har en jobb der hun bruker bil veldig mye og setter pris på de samme kvalitetene som jeg gjør med en bil som veigrep, fremkommelighet (til hyttekjøring), at det er litt effekt i motoren, at den er god å kjøre, at det er komfortabelt i cupèen osv.

Vi har også prøvekjørt VW Tiguan, virket som en grei bil til "mini" SUV å være. Ikke all verdens til bagasjeplass da, men jeg tror man får mye for pengene med den bilen.