Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-09, 22:50   #45
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?

Innimellom føler jeg meg litt bortskjemt i det offentlige. Som i dag, på tur i skogen med blide unger og (nesten) oppholdsvær. Og selvsagt er det en god trygghet i å vite at jeg ikke blir oppsagt, men flyttet til en annen skole dersom skolen min ikke har bruk for meg lenger. Men at jeg skal være bortskjemt fordi jeg får avspasere for sene kvelder og søndagstimer sommerstid, det vil jeg ikke påstå. Kjekt med fri store deler av skoleferiene, selvsagt, men noen ganger er jeg usikker på om det virkelig kompenserer for alle de søndagene søndagsturen utgår fordi jeg må en tur på jobb...

Jeg vil tro det er plusser og minuser med de fleste yrker være seg i det private eller i det offentlige, og så er kunsten å finne det yrket der en setter pris på plussene og ikke bryr seg nevneverdig om, eller i hvert fall kan leve med, minusene.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat