Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-09, 22:03   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?

Det kommer an på hvordan man definerer bortskjemt.
Jeg har all min yrkeskarriere jobbet i off.sektor. Jeg har hatt sikker jobb, fast arb.tid, tariffavtaler, aksept for å være fagorganisert, overtis kun hvis jeg har ønsket det selv (har etter 17 år i helsevesenet aldri blitt pålagt å jobbe overtid).

Ja, i mange tilfeller er vi kanskje litt bortskjemte med all forutsigbarheten +++.

Det som det offentlige kanskje henger litt igjen med er jo det evinnelige temaet økonomi. Alt blir styrt etter pengesekken. Man ser ikke behov, men kroner og øre. Sånn sett er vi lite bortskjemte synes jeg.

En annen ting litt på siden; jeg tror de som jobber i privat sektor ofte er flinkerer til å disponerer arb.dagen sin nettopp fordi mye av jobben ofte måles i resultater.
Ikke at arb.takerer i f.eks helsevesenet ikke er det, men når herrr Hansen ikke kommer opp av sengen før middag tenker jeg at enten er sykehjemmet helt usannsynlig dårlig bemannet eller man disponerer arb.dagen sin helt feil. :brannfakkel:

Sist redigert av Obelix : 06-06-09 kl 22:09.
Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat